Зірковий час доставок їжі почався в Україні з часів пандемії ковіда, тоді в кожному домі були маски, антисептик та пакетик від будь-якої доставки суші.
Тож щось модне, щось вже вийшло із моди, а щось вічне, і виглядає так, що доставка їжі це те, що залишиться з нами назавжди.
Що саме змінилось і що буде з сервісами доставки їжі?
На цю тему ми поговоримо з керуючою першою точкою доставки суші «Kotosushi.com.ua» пані Дарією. Найперша точка відкрилась і працює у Дніпрі з самого початку карантину і по сьогодні.
- Пані Дарія, що змінилось з початком пандемій для сервісів доставок суші і їжі загалом у цей важкий час?
- Головна відмінність це те, що «доставка» припинила своє існування як щось святкове, це радше стало, чимось кежуальним, тим що люди замовляють регулярно, щоб просто поїсти, на обід або вечерю, переглядаючи улюблене кіно. Тобто якщо раніше замовлення суші було лише на свято або у більшості на вікенд, то зараз тенденція змінилася, і люди замовляють собі суші, просто тому, що хочуть їсти і не хочуть,
або нема часу готувати.
- З початком повномасштабної війни, було певно важко, як ви витримали и взагалі що робили?
- В першу чергу, треба було заспокоїти персонал, тут дуже допомогла наша філософія, завдяки неї ми знали, що робити, і знали, що все буде добре. А от персонал був дуже наляканий і ми взяли перерву у два дні, перед поновленням роботи.
- Лише 2 дні? Тобто ви вже 26 лютого працювали?
- Саме так, а чого сидіти вдома, ми мали роботу а наші клієнти суші.
А ще ми дуже багато волонтерили, збирали кошти, здавали кров, готували для переселенців, багато хто з нас привозив навіть особистий одяг для фронту. Мабуть так усі робили. Тож ми не якісь там
унікальні
.
- Ви казали про філософію Котосуші, можна дізнатись про що вона та як саме вона вам допомогла?
- Якщо чесно, то проекту КОТО, не 3 роки, а значно більше – майже 7. Ідея створення доставки суші, де усі будуть на «своїх місцях» була вже досить давно, певний час ми працювали над правилами і стандартами.
Так вийшло, що не всі стандарти можна написати, не можливо втулити у «норматив доставки суші». Саме тому ми прийняли для себе три ключових правила – «Постулати, цінності»
1 Персонал
2 Дбайливе виробництво
3 Створення цінності на кожному етапі виробництва.
- Що значить персонал? Це найвища зарплатня чи якісь бонуси?
- І це теж, але ключове це – намагання створити умови, де кожен працівник розкриється на повну і буде почуватись щасливим.
Тож коли ми розуміли, що вторгнення ворога почнеться, то вже 22.02.22 видали збільшені аванси всім працівникам
, а 28, тобто з запізненням лише у три дні заплатили повні зарплати, тому персонал був з грошима у найтяжчій період життя.
- Це круто насправді, а підкажіть, чому, на вашу думку, люди все більше обирають доставку, а ніж готувати, наприклад, самим?
- Все насправді дуже просто. Наприклад, ви хочете приготувати класичну Філадельфію з лососем. В теорії це дуже просто, купити рис, лосося, огірка та і готуй.
Але насправді, як ми з’ясували лише у 15 відсотків виходить щось більш-менш смачне і гарне, в інших випадках це катастрофа, змарнований час та купа продуктів, що викинуті у смітник.
Та і взагалі, купити усі інгредієнти у супермаркеті коштує дорожче , ніж замовити вже готовий рол.
Люди це розуміють і економлять свій час та гроші. Все досить простоJ
- До речі на правах реклами, ви самі замовляєте роли від Котосуші?
- Скажу вам чесно, що досить часто, 2-3 рази на тиждень точно, а ще в нас є кур’єр, який одного місяця, витратив на Котосуші, більше грошей ніж заробив працюючі у нас.